søndag den 14. februar 2016

Carlas mor nr.3

Den er lynhurtig at strikke.



Pind 5 og 3 tråde - så går det tjept!



Den varmer lige, hvor den skal!


Først strikkes kraven i perlestrik frem og tilbage. Derefter samles den på rundpind og der strikkes udtagninger. Perlestrik på ærmekanter og forneden.
Så enkel - men fin og meget anvendelig, synes jeg.

Den skulle være blå denne gang, og jeg er meget glad for farvevalget.

Fakta

Mønster: Carlas mor. Købt engang hos Duddelutte (som vist ikke selv sælger mønstre mere?)
Garn: Supersoft fra http://holstgarn.dk/ Farve: Sapphire. Vejede 356 g før vask
Pinde: nr. 5
Størrelse: M/L
Fra lager: Nej, købt til formålet
Hilsen AC

12 kommentarer:

  1. Farven vinder jo i den grad genklang hos mig - hvor er den dog flot :-) Den lyser helt fantastisk op på denne dejlige solskinsdag :-) Og så er det da også en sjov og enkel lille model, der helt garanteret varmer de rigtige steder - som du jo også gør opmærksom på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en flot blå farve, synes jeg.
      Modellen sidder faktisk godt, selv om den ser noget firkantet ud på bøjlen.

      Slet
  2. Ups var lige lidt hurtig: Ha en dejlig søndag :-)

    SvarSlet
  3. Den er godt nok fin og sikke en flot farve. Blåt et er lige mig. Farven virker helt selvlysende, men det er nok på grund af lyset

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, den er ikke så selvlysende i virkeligheden, men en fin klar blå.

      Slet
  4. Hvor er den skøn, og man bliver jo helt glad af at se på den smukke farve

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg er så glad for farven!

      Slet
  5. Ser dejlig ud, og skøn farve. Fint håndværk fra dine pinde

    SvarSlet
  6. Meget skøn udgave af den fine Carlas Mor. Jeg overvejer da om jeg skal strikke en selv.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen igen, Lea - skønt at se dit navn poppe op!
      Jeg tror ikke, det bliver den sidste jeg strikker. Den er perfekt til arbejdsbrug, man kan bevæge sig i den.

      Slet