onsdag den 9. april 2014

Længe siden


Der måtte en gang sæbevand og olie til, før jeg kunne komme i gang...
Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har haft min symaskine fremme og slet ikke, hvornår jeg sidst har syet tøj.


Fredag eftermiddag var jeg inde i vores lokale stofbutik og blev fristet. Med hjem kom et mønster fra Onion (nr. 2051) og noget let jerseystof.
Hjemme igen blev spisebordet ryddet og så var det i gang med at tegne mønstret op og lægge på stof. Lørdag blev den syet. Jeg havde helt glemt, hvor hyggeligt det er at sy.
Egentlig er det en kjole, men jeg har kortet den af til en tunika. Den sidder perfekt!

Jeg bliver nødt til at købe lidt stof hjem i forårs - og sommerfarver...
Hilsen AC

5 kommentarer:

  1. Den er rigtig sød og det er så hyggeligt at sy sit eget tøj.

    SvarSlet
  2. Jeg kan egentlig også godt lide at sy, jeg får bare ikke taget mig sammen til det.
    Det er en flot tunika, du har syet

    SvarSlet
  3. Den er rigtig sød. Syning har jeg aldrig rigtig dyrket - men jeg kan se at det kunne jeg med fordel gøre. Der er jo masser af skønne ting man kan lave :)

    SvarSlet
  4. Superlækker tunika!

    Jeg har ikke syet siden jeg var teenager.... Burde virkelig lære det sådan for alvor for jeg har ideer til et utal af kjoler i mit hovede! Er bare bange for at stoflageret hurtigt bliver større end garnlageret!!!

    SvarSlet
  5. Den er vel nok blevet sød :-) Syning går jo så meget hurtigere end strikning og jeg har syet rigtig meget til mig selv og drengene, da de var små. Jeg har indimellem gjort små forsøg på at få gejsten igen, men det er som om strikningen fylder det hele :-)

    SvarSlet