søndag den 12. maj 2013

Turen gik til Saltum

I denne weekend er der Uldfestival i Saltum.

Egentlig havde jeg ikke tid, jeg har deadline på en opgave, der skal afleveres i morgen, men det er altså meget hyggeligt at komme til Saltum...

Som altid har man fornemmelsen af en rigtig god stemning, og selv om der er mange mennesker, tager alle det roligt og afslappet.

Jeg fik ikke taget fotos, men det gjorde bl.a. Mona (det var hyggeligt at hilse på dig og din søster).



Birthe Sahl er et must. Denne gang blev det til øreringe.


På forhånd vidste jeg, at jeg skulle omkring Holst Garn. For nogle uger siden besøgte jeg hendes lager i Åbybro og forelskede mig i farven Willow, så jeg skulle have en cone med hjem. Planen er en cardigan  i garnet, men jeg slog lige op til denne fine poncho.


Dette kit med garn, opskrift og fine knapper (fra Birthe Sahl selvfølgelig) fristede over evne. Cardiganen har fine vævestrikkede kanter. Så der er lige lidt mere til lageret.

Der var rigtigt mange fine stande, men jeg måtte hjem til skrivebordet igen - så det blev desværre kun en hurtig rundtur i år.
Fortsat god søndag 
AC

12 kommentarer:

  1. Hej Anette
    Holst garn så jeg godt i forbifarten - men det er først nu det går op for mig de har til huse i Åbybro. Så må jeg vist lægge vejen omkring ved lejlighed. Det ser spændende ud, det de har.
    Og knapperne fra Birthe Sahl er uforlignelige.
    Fint du lige fik plads til uldfestival i dit program - og hyggeligt at møde dig deroppe.
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mona! Holst garn er et besøg værd - og det er dejligt at få garnet i hænderne af og til og ikke altid vælge farver og kvaliteter efter en skærm (selv om det jo også er fristende).

      Slet
  2. Lækre ting du har købt. Willow er en rigtig sød sommerfarve og knapperne du har købt er bare skønne.
    God arbejdslyst med opgaven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Opgaven er afleveret i dag, dejligt!

      Slet
  3. Smuk "firkantet" bluse du skal igang med..

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er meget smuk, jeg prøvede den i Saltum, og den sidder også godt! Men den skal lige vente lidt - der er projekter på pindene, der står forrest i køen - (tror jeg:-))

      Slet
  4. Sikke noget fint garn og kit du fik med hjem, willov er nemlig en super smuk farve

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er meget glad for det hele!

      Slet
  5. Hej Anette.
    Tusinde tak for din mail ang. det manglende komma i min opskrift.
    Fejlen er nu rettet.
    Skøn trøje du har købt ind til og dine øreringe er bare smukke.
    Hilsen Betina

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme! Jeg er meget glad for din opskrift, og det kører bare afsted! Nok er jeg lærer, men det er ikke fordi, jeg sidder klar med en rød kuglepen, men et komma for lidt (eller for meget) kan ændre meget:-)
      Som skrevet ovenover er jeg meget glad for det, jeg fik med hjem.
      Øreringene bliver vist sommerens smykker!

      Slet
  6. Skønne sager du fik med hjem fra Saltum!

    Willow er en god farve; glæder mig til at se hvilken cardigan du vil strikke. Og så glæder jeg min nu også til "Trøje med firkantet hals"; den ser også spændende ud!

    SvarSlet
  7. Tak. Willow er rigtigt fin - og det er trøjen med den firkantede hals også!

    SvarSlet